"Varjo yleinensaunakokeilu"

10.7.2017

Kuten hyvin tiedämme niin "iso-sauna" on viime keväänä Sipoon virkamiesten toimesta asetettu käytttökieltoon. Keväällä Helsingin esittämiä korjausehdotuksia ei ole hyväksytty, jonka seurauksena uudet suunnitelmat saunan harmaidenvesien ongelman korjaamiseen tarvitsee tehdä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että vielä tulee menemään viikkoja, ennen kuin uusi esitys on saatu Sipoolle toimitetuksi ja siellä käsitellyksi/hyväksytyksi. Puhumattakaan itse remontin tekemisestä. Olemme saaneet sovittua Kaupungin kanssa seuraavan tilapäisratkaisun, jolla pesulle pääsy ongelmaa pyritään edes hieman lieventämään. Kyseessä on siis toistaiseksi voimassa oleva kokeilu ja se lopetetaan, jos siitä koituu yhdistykselle merkittävää tappiota tai jos jotain muuta väärinkäytöstä tai ongelmaa järjestelyissä esiintyy. Yhdistys vuokraa kaupungilta perhesaunan tiistaisin 10:00-16:00. Miesten vuoro 10-13 ja naisten 13-16. Saunaa saa mennä lämmittämään 09:00 alkaen. Ravintolalle toimitetaan lipas perjantaina 14.7, johon saunamaksu on syytä suorittaa. Joku saunojista voisi saunaan tullessaan noutaa lippaan ravintolalta ja vastaavasti joku toimittaa sen takaisin ravintolalle. Jos lipas ei ole saunalla, pyydämme sinua käymään suorittamassa noin 4-5€ saunamaksun ko. lippaaseen ravintolalle. Sauna siis toimii itsepalvelu menetelmällä! Sauna ja pata lämmitetään itse, Puut tehdään itse. Siivous omien jälkien osalta tehdään itse! Painotamme vielä seuraavia asioita: 1. Perhesauna ei ole suunniteltu yleisiin saunavuoroihin, vaan noin 4-6 hengelle. Siksi on tärkeää että kaikki tarvitsevat pääsevät edes pesulle, mahdollisesti myös hetkeksi saunomaan. 2. Itsepalvelu on se juttu. Puut, lämmitykset, siivous, täytyy jokaisen osalta toimia. 3. Maksu tulee suorittaa! Jos toiminta alkaa näyttää negatiiviselta, niin meidän on pakko perua ko. yleinenvuoro. 4. Vuoro on tarkoitettu kaikille saaressa oleville, ei ainoastaan yhdistyksen jäsenille. Tietenkin toivomme löytävämme uusia jäseniä ja mahdollisesti aktiiviakin esimerkiksi tapahtumien järjestämiseen tms. liittyen. Mistään työleiristä ei kuitenkaan ole kyse, vaan pienestä panoksesta kesäparatiisimme ja sen asukkaiden iloksi. Liittymiskaavakkeita löytyy yhdistyksen kansiosta ravintolalta. Timo Ilomäki

Kuten tiedämme, niin saaren "iso-sauna"